I starten af juli var vi forbi Basic CPH igen. Laura Mai skulle have taget nogle nye billeder, da de gamle var ved at have snart et år på bagen.
Som altid var det en rigtig dejlig oplevelse. Denne gang var det en sød fotograf, der hed Pernille, som skulle fotografere. Det kom der disse billeder ud af:
Jeg synes at Pernille formåede at fange både den drømmende og den frække side af Laura Mai..
Pernille foreslog også nogle "seje" poseringer, som Laura Mai dog ikke helt fangede under fotograferingen. Det er dog altid rart at have noget man kan arbejde videre med, og nu sidder de lige i skabet, så hun er klar til næste gang. :)
Viser opslag med etiketten BasicCPH. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten BasicCPH. Vis alle opslag
søndag den 17. juli 2011
søndag den 15. maj 2011
Tempur..
I starten af april gik turen så til Laura Mais Tempur aftale. Vi havde ikke rigtig fået noget at vide, udover, at vi ikke skulle have noget med. Jeg havde taget fri hele dagen, da det var et heldagsshoot. Helt så heldags var det dog ikke, idet vi et par dage i forvejen, havde fået at vide, at vi først skulle være der 11.30.
Adressen vi havde fået angivet, var ikke mere end et par minutters kørsel fra hvor vi bor, så det var bare op på cyklen og afsted.
Fotografen som skulle skyde billederne var Heidi Lerkenfeldt, som tager nogle virkelig smukke billeder.
Laura Mai skulle fotograferes med et sæt låneforældre, nemlig Hailin og Vincent.
Tempurpigerne var rigtig flinke, og Heidi og hendes crew var alt for seje! Laura Mai blev nærmest båret rundt, så hun ikke fik fnuller på tæerne eller krøllede sit tøj. Frokosten var oceaner af sushi, og pauserne blev brugt med at lufte Krittie - Heidis søde hund, som Laura kastede sin kærlighed på. Klokken lidt over fire var vi færdige - godt trætte begge to (jeg selv, mest af al ventetiden), men glade for endnu en oplevelse til scrapbogen.
Adressen vi havde fået angivet, var ikke mere end et par minutters kørsel fra hvor vi bor, så det var bare op på cyklen og afsted.
Fotografen som skulle skyde billederne var Heidi Lerkenfeldt, som tager nogle virkelig smukke billeder.
Laura Mai skulle fotograferes med et sæt låneforældre, nemlig Hailin og Vincent.
Deres første shoot skulle forestille en skøn søndag morgene, hvor datteren var hoppet ind i sengen til mor og far. I sagens natur, var det rimelig vigtigt, at Laura Mai følte sig tilpas i set-uppet, så jeg fik hende til at vise Hailin det smølfespil hun ofte spiller på min telefon, og derved bryde isen.
Hailin var fra Kina, men havde boet i Danmark i 3 år. Hendes dansk var dog ikke sådan helt ligetil. I hvert fald var Laura Mai ikke helt sikker på, hvilket sprog hun talte på. Der gik dog ikke lang tid, før de var på bølgelængde. Vincent var fra Holland, og talte slet ikke dansk, men de klarede den nu fint alligevel.
Laura Mai klarede dagen over al forventning - selv jeg var overrasket og ikke mindst super stolt.
Telefonen blev der leget en del med den dag, da der var temmelig meget ventetid - her er der en stak stemningsbilleder fra dagen - primært billeder som Laura Mai har taget, under sin udforskning af fotostudiet.
Tempurpigerne var rigtig flinke, og Heidi og hendes crew var alt for seje! Laura Mai blev nærmest båret rundt, så hun ikke fik fnuller på tæerne eller krøllede sit tøj. Frokosten var oceaner af sushi, og pauserne blev brugt med at lufte Krittie - Heidis søde hund, som Laura kastede sin kærlighed på. Klokken lidt over fire var vi færdige - godt trætte begge to (jeg selv, mest af al ventetiden), men glade for endnu en oplevelse til scrapbogen.
Det hele startede..
.. i sensommeren 2010. Jeg ledte med lys og lygter efter noget at rive i, men fandt ikke rigtig noget. Resultatet heraf var, at jeg kedede mig gevaldigt.
Af kedsomhed kommer der som bekendt mange spændende ting. En af tingene var, at jeg en sen aften, sendte en ansøgning afsted til Basic CPH på vegne af Laura Mai.
Basic CPH er et af landets største model- og statistbureauer, og jeg tænkte, at der da ikke kunne ske noget ved at gøre opmærksom på vidunderets eksistens.
Da vi ankom var der en del der ventede på deres tur. Det havde vi også regnet med, så vi havde væbnet os med tålmodighed. Det tog dog ikke så lang tid som frygtet.
Ventetiden blev slået ihjel med opsætning af hår samt Thomas Tog på bogform.
Folkene hos Basic CPH var fantastisk søde. Laura Mai charmede som hun nu gør, og nød turen i fulde drag.
Alt i alt var det en super god oplevelse. Jeg havde frygtet at de ville være strenge eller ikke have tid til uvårne unger.. Eller hvad man nu ellers kan forestille sig af skrækscenarier, men der var ingen finger at sætte. Selvom der var lidt kø gav de sig tid alle, og det virkede ikke som noget der bare skulle overståes.
Af kedsomhed kommer der som bekendt mange spændende ting. En af tingene var, at jeg en sen aften, sendte en ansøgning afsted til Basic CPH på vegne af Laura Mai.
Basic CPH er et af landets største model- og statistbureauer, og jeg tænkte, at der da ikke kunne ske noget ved at gøre opmærksom på vidunderets eksistens.
Efter et par dage kom der svar - de ville gerne bruge Laura Mai, men billederne jeg havde vedhæftet, var ikke gode nok til deres site. Vi tog derfor forbi den først kommende torsdag, for at få taget nogle "rigtige" billeder.
| En spændt Gås inden afgang.. |
Ventetiden blev slået ihjel med opsætning af hår samt Thomas Tog på bogform.
| Der læses imens der ventes.. |
| På plænen udenfor Basic CHP efter veludført arbejde.. |
Abonner på:
Opslag (Atom)




