Viser opslag med etiketten Modeshow. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Modeshow. Vis alle opslag

tirsdag den 24. maj 2011

Casting..

I søndags var der casting for CIFFKIDS. Vi har ikke været til sådan en stor casting før, men havde lavet lidt lektier hjemmefra. CIFFKIDS laver nogle fede modeshows under modeugen, og vandt i foråret tilmed prisen for bedste show. De planlægger naturligvis at gøre kunsten efter til august, så ambitionerne er tårnhøje.

CIFFKIDS' efterår/vinter 2011/12 show


Udeover diverse klips på Youtube, havde vi ikke den fjerneste idé om, hvad vi skulle forvente, så vi bevæbnede os med masser af god energi, og for Laura Mais vedkommende også nyt sommerhår.


Da vi ankom fik vi først udleveret en seddel, som vi skulle udfylde med kontaktinfo osv. Vi var blevet bedt om, at medbringe billeder, så disse blev hæftet sammen med sedlen.
Herefter blev hele banden kaldt ind i et stort mødelokale, hvor der var en kort briefing, både til børn og forældre.


Efter briefingen blev alle forældrene sendt ud, og så var der ellers dømt 1½ times træning med den flinke danseinstruktør. CIFF folkene gjorde meget ud af, at understrege at dette var ben hård business, men formåede alligevel at være sympatiske og tage hensyn til børnene. Enkelte af børnene blev fulgt ud under træningen, da man vurderede, at det ville være spild af både CIFFs og børnenes tid, og de ikke egnede sig til den slags opgave. Langt de fleste fik dog lov til at blive, deriblandt Laura Mai.

Efter ca 1½ times venten fik de rastløse forældre, mig selv medregnet, lov til at komme ind og se resultatet..


De prøvede programmet igennem nogle gange, først alle på samme tid, bagefter opdelt i hold, så drengene og pigerne hver for sig, og endelig alle samlet igen.
Børnene og deres evner var naturligvis meget forskellige. Man kunne se, at en del af børnene gik til dans, og med koreografien de skulle lære var dette bestemt en fordel. Laura Mai har aldrig haft en dansetime, og hun bliver nok heller aldrig olympisk mester i wienervals, men hun gav den gas, og prøvede det bedste hun kunne. Mere kunne jeg sådan set ikke bede om.
Børnene spændte også vidt, lige fra 4 og helt op til 9 år.


Til modeshowet skal de bruge både dansere og modeller, så vi krydser fingre for, at Laura Mai bliver valgt ind, sandsynligvis mest i den sidste kategori.

søndag den 15. maj 2011

Noa Noa..

Det blev torsdag, og vi skulle tidligt op. Jeg havde dagen for inden allieret mig med Åse-pigen - Mettes bil, som skulle sørge for, at vi kom til Kvistgaard inden 8.30.
Jeg har ikke kørt bil i den københavnske morgentrafik i mange år, så at det skulle tage 20 minutter at komme fra Nyelandsvej til Nørrebros Runddel kom lidt bag på mig. Det var derfor kun med nød og næppe at vi nåede frem til Noa Noa i tide.
Noa Noas hovedkvarter er er en fantastisk bygning. En gammel smuk hvidkalket gård, hvor man, det øjeblik man træder ind af døren, ikke er i tvivl om, at man er havnet hos Noa Noa.


Indretningen er lys og lækker med friske blomster, emaljeskilte og hvidmalede træmøbler. Jeg kommer altid til at tænke sådan lidt fransk sommerhusstemning, og det er bestemt ikke en dårlig ting i min terminologi.
Der var i alt mødt 5 børn op, og det viste sig, at det var Noa Noas vinter 2011-2012 kollektionslaunch der skulle fremvises.
Efter lidt ventetid i kantinen blev vi alle guidet ind i påklædningsværelset hvor der var sat stativer frem med børnenes billeder og det tøj de hver især skulle have på. Der var en lidt spændt stemning, som Noa Noapigerne hurtigt fil løsnet op på. Pigerne blev først vist hvor og hvordan de skulle gå, og sidenhen var de også lige inde og se alle de tegninger Noa Noa havde modtaget, da de tidligere på året holdt en lille designkonkurrence, for at finde et nyt print til deres stof.
Vel tilbage i "omklædningen" blev det besluttet, at 5 børn med tilhørende forældre + en påklæder til hver, nok var lige lidt i overkanten. Vi forældre blev derfor guidet tilbage i kantinen hvor vi kunne vente.
Jeg fik mig en lille sludder med en af de mere erfarne modelmødre, og det var interessant at høre hendes historier og erfaringer.
Pigerne var nu klar, og vi forældre fik lov til at komme med ind og få et hjørne i show room'et. Mit kamera lå desværre i omklædningen, så jeg fik ikke taget nogen billeder i denne omgang. :(
Efter lidt snak til de udenlandske gæster gik fremvisningen igang. Laura Mai var første pige på skansen, og var en anelse genert. Hun klarede dog turen helt fint. Det første sæt pigerne skulle vise, skulle forestille, at det var jule morgen, og at pigerne netop var stået op. Der var blød velour og bomuld, og pigerne så lækre ud alle sammen.
Andet sæt var Laura Mai ikke så begejstret for. Hun gik dog alligevel ind, men blev støttet lidt ekstra af Lea, som fortalte om tøjet, og klarede således også denne tur.
Sættene i anden omgang, var mere day-wear. For Laura Mais vedkommende var det bl.a. velour shorts og en smart hat.
Da Laura Mai kom ind for sidste gang, kunne man virkelig se, at hun var på. Hun svingede med kjolen og var bestemt i sit es. Det tredie sæt skulle forestille festen om aftenen, hvor alle pigerne havde flotte kjoler på. Laura Mai måtte også efterfølgende poientere, at det bare var den smukkeste prinsessekjole hun havde haft på, hvor jeg dog mente, at sættet med hatten havde været smartest. Påklæderen var heller ikke sen til at kommentere, at der kunne Laura selv se - hatten VAR smart! Det havde åbenbart været hattens skyld, at hun ikke havde været helt på ved anden tur.

Turen til Nordsjælland var endnu en sjov oplevelse til samlingen. Folkene på Noa Noa var virkelig søde og nærmest taknemmelige over at vi ville komme. Det var lidt skørt, da jeg jo havde det på samme måde.. Tak fordi vi måtte komme Noa Noa - Vi kommer gerne igen en anden gang.


PS. Lækker vinterkollektion - I kan godt glæde jer!

Nu sker der noget..

Der skulle gå næsten en uge før vi igen hørte fra Basic.
Jeg var på arbejde da telefonen ringede, men ilede ud for at ringe tilbage, straks lejligheden bød sig.
Det viste sig, at det ikke var Maria der havde ringet, men i stedet Celine, som havde et andet job til Laura Mai.
Hun vidste godt at det var med lidt kort varsel, men ville høre om ikke Laura Mai kunne ha' lyst til at gå et lille modeshow for Noa Noa..
Seriøst.. NOA NOA!! Jeg elsker Noa Noas børnetøj, så jeg var ikke sen til at få logistikken til at passe, og melde grønt lys for modeshowet, som var kun 2 dage senere.
Ja, her er jeg sgu lige lidt egoistisk, og indrømmer gerne, at jeg måske pæcer mit barnen anelse, men når man (hun) får smidt Noa Noa i nakken, så slår man (jeg) sgu til. ;)

Dagen efter ringede Maria, og fortalte, at Tempur også havde valgt Laura Mai. Jeg kan roligt sige, at der var jubel i det lille hjem den uge.