søndag den 15. maj 2011

Noa Noa..

Det blev torsdag, og vi skulle tidligt op. Jeg havde dagen for inden allieret mig med Åse-pigen - Mettes bil, som skulle sørge for, at vi kom til Kvistgaard inden 8.30.
Jeg har ikke kørt bil i den københavnske morgentrafik i mange år, så at det skulle tage 20 minutter at komme fra Nyelandsvej til Nørrebros Runddel kom lidt bag på mig. Det var derfor kun med nød og næppe at vi nåede frem til Noa Noa i tide.
Noa Noas hovedkvarter er er en fantastisk bygning. En gammel smuk hvidkalket gård, hvor man, det øjeblik man træder ind af døren, ikke er i tvivl om, at man er havnet hos Noa Noa.


Indretningen er lys og lækker med friske blomster, emaljeskilte og hvidmalede træmøbler. Jeg kommer altid til at tænke sådan lidt fransk sommerhusstemning, og det er bestemt ikke en dårlig ting i min terminologi.
Der var i alt mødt 5 børn op, og det viste sig, at det var Noa Noas vinter 2011-2012 kollektionslaunch der skulle fremvises.
Efter lidt ventetid i kantinen blev vi alle guidet ind i påklædningsværelset hvor der var sat stativer frem med børnenes billeder og det tøj de hver især skulle have på. Der var en lidt spændt stemning, som Noa Noapigerne hurtigt fil løsnet op på. Pigerne blev først vist hvor og hvordan de skulle gå, og sidenhen var de også lige inde og se alle de tegninger Noa Noa havde modtaget, da de tidligere på året holdt en lille designkonkurrence, for at finde et nyt print til deres stof.
Vel tilbage i "omklædningen" blev det besluttet, at 5 børn med tilhørende forældre + en påklæder til hver, nok var lige lidt i overkanten. Vi forældre blev derfor guidet tilbage i kantinen hvor vi kunne vente.
Jeg fik mig en lille sludder med en af de mere erfarne modelmødre, og det var interessant at høre hendes historier og erfaringer.
Pigerne var nu klar, og vi forældre fik lov til at komme med ind og få et hjørne i show room'et. Mit kamera lå desværre i omklædningen, så jeg fik ikke taget nogen billeder i denne omgang. :(
Efter lidt snak til de udenlandske gæster gik fremvisningen igang. Laura Mai var første pige på skansen, og var en anelse genert. Hun klarede dog turen helt fint. Det første sæt pigerne skulle vise, skulle forestille, at det var jule morgen, og at pigerne netop var stået op. Der var blød velour og bomuld, og pigerne så lækre ud alle sammen.
Andet sæt var Laura Mai ikke så begejstret for. Hun gik dog alligevel ind, men blev støttet lidt ekstra af Lea, som fortalte om tøjet, og klarede således også denne tur.
Sættene i anden omgang, var mere day-wear. For Laura Mais vedkommende var det bl.a. velour shorts og en smart hat.
Da Laura Mai kom ind for sidste gang, kunne man virkelig se, at hun var på. Hun svingede med kjolen og var bestemt i sit es. Det tredie sæt skulle forestille festen om aftenen, hvor alle pigerne havde flotte kjoler på. Laura Mai måtte også efterfølgende poientere, at det bare var den smukkeste prinsessekjole hun havde haft på, hvor jeg dog mente, at sættet med hatten havde været smartest. Påklæderen var heller ikke sen til at kommentere, at der kunne Laura selv se - hatten VAR smart! Det havde åbenbart været hattens skyld, at hun ikke havde været helt på ved anden tur.

Turen til Nordsjælland var endnu en sjov oplevelse til samlingen. Folkene på Noa Noa var virkelig søde og nærmest taknemmelige over at vi ville komme. Det var lidt skørt, da jeg jo havde det på samme måde.. Tak fordi vi måtte komme Noa Noa - Vi kommer gerne igen en anden gang.


PS. Lækker vinterkollektion - I kan godt glæde jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar