søndag den 15. maj 2011

Ventetid..

Efter at have været ude hos Basic CPH skete der ikke så meget, men selvom jeg var kommet i arbejde, og ikke længere var fyldt med kedsomhed og tossede idéer, var der nu stadig lidt blod på tanden.
Jeg havde oprettet en profil til Laura Mai på et site der hedder Online Casting. Her har man adgang til en masse informationer omkring auditions, primært på små filmprojekter og serier.
En aften faldt jeg over et opslag, hvor man ledte efter folk, som gerne måtte have en anden oprindelse end dansk. De skulle filme til en reklamefilm for en engelsk kommunikationsvirksomhed, som hedder Gigavine.
Jeg sendte dem en kort ansøgning, og fik positivt svar retur. En is kold aften i januar hoppede Laura og jeg således på cyklen og hjulede til Valby hvor WEMAKECOLORS, som skulle filme, havde lavet deres setup. Selve filmningen tog ikke meget mere end 5 minutter. "Modellerne" skulle stå foran det hvide lærred og filmes fra forskellige vinkler. Endelig skulle de slutte af med at smile rigtig stort, hvilket nok var den sværeste opgave for Laura Mai, idet hun allerede var smil fra øre til øre, og faktisk ikke kunne smile mere.

Amalie fra WEMAKECOLORS, som var hende jeg havde mailet med, var rigtig sød, og det samme var fotografen. Igen charmede Laura Mai igennem, og lurede da også lige et par tricks før og efter hendes egen tur.

Der gik lang tid hvor vi ikke hørte noget, og jeg havde egentlig skudt en hvid pil efter, nogensinde at se resultatet på opgaven. Jobbet var ulønnet, og det var kun fordi det var tæt på, at jeg havde søgt det. Lidt erfaring kunne jo ikke skade, og Laura Mai havde syntes det var skægt at være med. Altså mente jeg at den tid vi havde brugt, var gevet godt ud, hvad end der kom noget konkret ud af det eller ej.

Pludselig en dag først i maj var der dog igen lyd fra Amalie. Filmen var blevet færdig..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar