fredag den 14. oktober 2011

ABCiTY

Castingen hos Jette Termann blev ikke til noget denne gang. Til gengæld var der stor jubel, da Camilla ringede og fortalte, at Laura Mai skulle være "boksepige" for ABCiTY.
Optagelserne skulle foregå en mandag formiddag ude i Nordhavnen. Vejret var dejligt og Laura Mai var klar til at gå til den.

Lidt stemningsbilleder fra dagen

Laura Mai var lykkelig da hun fandt ud af, at hun skulle løbe igennem vand.. Lige indtil det trængte ind i skoene.. Hun var nær ikke kommet igennem hele vandpytten, for vandet var KOLDT! Heldigvis havde vi skiftesko med i tasken, så hun kom tørskoet hjem trods alt.

I bedste Balboa stil - man kan næsten høre Eye of the Tiger i baggrunden..


Efter en lang formiddag med mere end almindelig megen løben, skyggeboksning og et par mislykkede sjipningsforsøg vinkede vi farvel og drog hjemover. Vi rundede af med en dejlig frokost.

Børnapasta i Frederiksberg Centeret

Mere september..

Et par dage efter optagelserne til filmskoleopgaven var dagen som siden blev kendt som "Store Casting Dag".
Intet mindre end to castings blev det til.
Først var vi en tur på Nørrebro hvor DSP Filmbureau holder til. Har havde Laura Mai en casting med Hilmar "HD" Flygenring og Camilla Holmgreen. De søgte film til en reklamefilm for et nyt computerspil for børn. Hilmar og Camilla var super søde og Laura Mai var straks på bølgelængde med Hilmar som skulle instruere filmen. Der blev snakket om måde prutter og bøvser, og de blev hurtigt bedste venner.

Senere på dagen var vi omkring Zentropa for at mødes med supercasteren Jette Termann. Jette kiggede efter børn til en ny Thomas Vinterberg film, og selvom Laura Mai næppe ville komme på tale til den store rolle, skulle hun stadig bruge børn til en håndfuld statistroller.

Jeg vil nok ikke planlægge to castings på samme dag igen en anden gang, men Laura Mai var i topform, og hyggede sig rigtig godt til begge castings.

Aktiv september..

September var måneden hvor der pludselig blev noget at lave..

I starten af måneden stod den på midtvejsfilm til Den Danske Filmskoles Dokumentarlinje.
Dokumentaren var om mennesker med psykiske lidelser, og hvordan de var kommet igennem og havde deres ledelse under kontrol.
Før dagen hvor der skulle filmes, var vi inviteret ud til instruktøren, for lige at møde Anders, som dokumentaren handlede om. Det var super godt, lige at få hilst på dem begge, og Laura Mai var i topgear og fik udforsket det meste af instruktørens lejlighed. Hun hyggede også ret godt med sin medspiller, så alt i alt var det en rigtig god idé med sådan et formøde.
Midt i september skulle der filmes. Vi stillede op ved en børnehave nær Enghave station, hvor Laura Mai tilbragte et par timer. Forældrene måtte ikke være med, så jeg gik en god lang tur.

Før optagelserne hyggede Laura Mai på legepladsen - vippen var virkelig god!



Dette billede er har vi fået af instruktøren. Det er taget under optagelserne.

søndag den 17. juli 2011

Nye billeder..

I starten af juli var vi forbi Basic CPH igen. Laura Mai skulle have taget nogle nye billeder, da de gamle var ved at have snart et år på bagen.

Som altid var det en rigtig dejlig oplevelse. Denne gang var det en sød fotograf, der hed Pernille, som skulle fotografere. Det kom der disse billeder ud af:


Jeg synes at Pernille formåede at fange både den drømmende og den frække side af Laura Mai..
Pernille foreslog også nogle "seje" poseringer, som Laura Mai dog ikke helt fangede under fotograferingen. Det er dog altid rart at have noget man kan arbejde videre med, og nu sidder de lige i skabet, så hun er klar til næste gang. :)

Seneste nyt..

Nå, det er vist på tide med lidt opdatering.. Siden sidst har Laura Mai fået scar fra CIFF Kids, som hun desværre ikke kom med til. Det gør ikke så meget, for som hun selv sagde efter castingen, så var det aaalt for hårdt.. ;) Måske hun er mere klar til det næste gang.

I mellemtiden har hun været med til filmningen af en kortfilm til et af Super 16s afgangsprojekter.
Jeg må ikke fortælle så meget om det, så det vil jeg lade være med, men det var et par regnfulde dage, dog med højt humøret og søde mennesker.


 


Vi skal se den færdige film i biografen engang til November næste år. (ja, de var i god tid! :))

tirsdag den 24. maj 2011

Casting..

I søndags var der casting for CIFFKIDS. Vi har ikke været til sådan en stor casting før, men havde lavet lidt lektier hjemmefra. CIFFKIDS laver nogle fede modeshows under modeugen, og vandt i foråret tilmed prisen for bedste show. De planlægger naturligvis at gøre kunsten efter til august, så ambitionerne er tårnhøje.

CIFFKIDS' efterår/vinter 2011/12 show


Udeover diverse klips på Youtube, havde vi ikke den fjerneste idé om, hvad vi skulle forvente, så vi bevæbnede os med masser af god energi, og for Laura Mais vedkommende også nyt sommerhår.


Da vi ankom fik vi først udleveret en seddel, som vi skulle udfylde med kontaktinfo osv. Vi var blevet bedt om, at medbringe billeder, så disse blev hæftet sammen med sedlen.
Herefter blev hele banden kaldt ind i et stort mødelokale, hvor der var en kort briefing, både til børn og forældre.


Efter briefingen blev alle forældrene sendt ud, og så var der ellers dømt 1½ times træning med den flinke danseinstruktør. CIFF folkene gjorde meget ud af, at understrege at dette var ben hård business, men formåede alligevel at være sympatiske og tage hensyn til børnene. Enkelte af børnene blev fulgt ud under træningen, da man vurderede, at det ville være spild af både CIFFs og børnenes tid, og de ikke egnede sig til den slags opgave. Langt de fleste fik dog lov til at blive, deriblandt Laura Mai.

Efter ca 1½ times venten fik de rastløse forældre, mig selv medregnet, lov til at komme ind og se resultatet..


De prøvede programmet igennem nogle gange, først alle på samme tid, bagefter opdelt i hold, så drengene og pigerne hver for sig, og endelig alle samlet igen.
Børnene og deres evner var naturligvis meget forskellige. Man kunne se, at en del af børnene gik til dans, og med koreografien de skulle lære var dette bestemt en fordel. Laura Mai har aldrig haft en dansetime, og hun bliver nok heller aldrig olympisk mester i wienervals, men hun gav den gas, og prøvede det bedste hun kunne. Mere kunne jeg sådan set ikke bede om.
Børnene spændte også vidt, lige fra 4 og helt op til 9 år.


Til modeshowet skal de bruge både dansere og modeller, så vi krydser fingre for, at Laura Mai bliver valgt ind, sandsynligvis mest i den sidste kategori.

søndag den 15. maj 2011

Tempur..

I starten af april gik turen så til Laura Mais Tempur aftale. Vi havde ikke rigtig fået noget at vide, udover, at vi ikke skulle have noget med. Jeg havde taget fri hele dagen, da det var et heldagsshoot. Helt så heldags var det dog ikke, idet vi et par dage i forvejen, havde fået at vide, at vi først skulle være der 11.30.
Adressen vi havde fået angivet, var ikke mere end et par minutters kørsel fra hvor vi bor, så det var bare op på cyklen og afsted.
Fotografen som skulle skyde billederne var Heidi Lerkenfeldt, som tager nogle virkelig smukke billeder.

Laura Mai skulle fotograferes med et sæt låneforældre, nemlig Hailin og Vincent.


Deres første shoot skulle forestille en skøn søndag morgene, hvor datteren var hoppet ind i sengen til mor og far. I sagens natur, var det rimelig vigtigt, at Laura Mai følte sig tilpas i set-uppet, så jeg fik hende til at vise Hailin det smølfespil hun ofte spiller på min telefon, og derved bryde isen.
Hailin var fra Kina, men havde boet i Danmark i 3 år. Hendes dansk var dog ikke sådan helt ligetil. I hvert fald var Laura Mai ikke helt sikker på, hvilket sprog hun talte på. Der gik dog ikke lang tid, før de var på bølgelængde. Vincent var fra Holland, og talte slet ikke dansk, men de klarede den nu fint alligevel.

Laura Mai klarede dagen over al forventning - selv jeg var overrasket og ikke mindst super stolt.

Telefonen blev der leget en del med den dag, da der var temmelig meget ventetid - her er der en stak stemningsbilleder fra dagen - primært billeder som Laura Mai har taget, under sin udforskning af fotostudiet.


Tempurpigerne var rigtig flinke, og Heidi og hendes crew var alt for seje! Laura Mai blev nærmest båret rundt, så hun ikke fik fnuller på tæerne eller krøllede sit tøj. Frokosten var oceaner af sushi, og pauserne blev brugt med at lufte Krittie - Heidis søde hund, som Laura kastede sin kærlighed på. Klokken lidt over fire var vi færdige - godt trætte begge to (jeg selv, mest af al ventetiden), men glade for endnu en oplevelse til scrapbogen.